Im proud to be half Sabahan & half Indonesian !!

Im proud to be half Sabahan & half Indonesian !!
MyLovely Mummy & Daddy!

Blogger Profile

I'm Half Malaysian & Half Indonesian..
Mommy - Malang, Jawa Timur (Indonesia)
Daddy - Tawau, Sabah (Malaysia)

Seorang Blogger picisan yg meminati:
i. Travelling
ii. Makan
iii. Photography
iv. Videography

All pictures taken using:
1. Gopro Hero5 Black
2. Nikon D5200
3. Sony DSC-W300
4. Vivo V15 Pro
5. FeiyuTech Vlog Pocket (Gimbal)

Wednesday, December 9, 2009

Alhamdulillah.. Lulus juga akhirnya....

Ari ni (07/12/09) saya ambik cuti halfday, ada test JPJ.. Ni kali ke-2 saya ambik test, ari tu fail Parking sbb langgar tiang... Hikhikhikk~... Nervous punya pasal laaa... Konon mau pijak klac, tp terpijak minyakk.. Haaaiihh~.. Cikgu Gani pun balik2 ckp saya ni gelabah kuaatt... Kalau jalan On Road, balik2 jak saya menjerit "Cikguuuu... Tolooongg..!!!".. Kalau ada lagik keta mau memotong, "Cikguuu".... Klu keta blakang sudah meng-hon2 sbb telampau lama buat Balancing, jerit lagik "Cikguuuuu..".. Huhuhuuu.... Syukur jugak la On Road saya pass, dpt 17/20...



Jam 8 lbh saya smp di SDC Asia Jaya... Tp ndak berapa ramai org mcm first test ari tu... dekat 100 org... Kali ni 50lbh jak.. So, x gemuruh betul laa.. Saya ni gemuruh kalau ramai org... Pas amik nombor & register, menyempat gi breakfast di kantin jap.. Saya dpt nombor 2... Nanti bergegar pulak kaki sbb lapar, salah2 pijak minyak & klac lg, habiss laa...



Jam 9am, test pun start... Tp dorang freshies dulu laa, yg first time amik test... Baru giliran kami yg kali ke-2 nie... Kali ni ramai jugak la yg ndak pass bhgn Slope.. Lelaki sblm saya tu tu pun failed bhgn tu... Terundur sdkt jak kasian..  Saya pun get ready la dlm keta... Istigfar byk2... Then, brrrroooomm!... Enjin mati lah pulak, aiiseehh~... terlepas klac secara mengejut.. Nasib baik blm naik...  Saya start lagik... Brrrrooooommmmm!!!... Smp tiang trus break cepat2.. Bila saya sudah confident atas line kuning, sy pun angkat tgn... Pas tu pegawai JPJ tu dgn selamba menjerit "Ehhh! Nombor brapa cik Kak????'.. Kurang asam tull.. Sdap2 panggil org "cik kak"... "2P!!!!!"..



Trus dia suruh turun dan bermulalah detik2 mencemaskan iaitu buat Balancing.. Saya pun mempraktikkan segala ilmu yg cikgu Gani turunkan utk saya: minyak tekan kuat, lepas klac slow2, bila ada rasa terenjut sikit, cepat2 lepas break... Alaaaaaa~.. Break keta tu pulak problem... Saya picit punat nya tu mmg dia ndak mau turun, sempat saya ketakutan klu smp keta tu terundur... Smp saya picit 2 tangan tau tu handbreak, sial tul.... tp Alhamdulillah, lepas jugak.... Ndak jugak terundur..



Pas tu, bahagian Parking... Part paling bikin saya fobia sbb ndak pandai kasi lurus keta utk kasi dekat ngan tiang sblh kiri tu.. Alhamdulillah saya dpt petak no.2, smpat saya kasi lurus keta jauh2.. (Ari tu saya dpt petak No.1, ngam2 depan pondok JPJ.. Sbb tu la kali saya nervous 100'C)... Saya ingat jak ckp kakak sy, buat slow2... Jgn nervous... Bila sudah confident keta lurus & masuk dlm petak, angkat tgn & pegawai JPJ bg signal tu sambung buat "3 Pointer"... Part ni plak ramai yg failed sbb keta mati enjin... So, masuk & kuar saya lepas jak klac slow2.. Biar lah lambat.. Alhamdulillah... Dpt jugak saya buat without mati enjin.. Dgn girangnya saya lari ke pondok JPJ amik Kad Biru (Lulus lah tuuee... Hehehee..)

Pas tu, mula laaa sy forward msj to Mummy, Daddy, kakak & abang2 semua... Gtau kabar gumbira itu... Huhuuhuuu~... Sepatutnya trus masuk opis utk buat Lesen P, tp saya ndak bawak gmbr pulak.. So, saya balik Kelana Jaya, amik gmbr pasport & g opis SDC di Glomac tu.. Adduuii, kluar lagik rm70... Tp ndak apa lah... Yang penting lulus.. Lesen P siap by next week... Jam 2pm, saya masuk kerja & semua staf tnya result... Masing2 la bah mintak belanja utk meraikan kejayaan saya... Hehehehee~




Ni result sy yg drive On Road tanggal 23.10.09 lepas... Alhamdulillah dpt 17/20..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: Countdown ^_^ ::