Im proud to be half Sabahan & half Indonesian !!

Im proud to be half Sabahan & half Indonesian !!
MyLovely Mummy & Daddy!

Tuesday, August 28, 2012

Diary Aidilfitri 2012~♥

Raya tahun ne, saya rasakan raya yg paling tidak meriah bg saya.......
Raya yg paling stress.....
Disebabkan tragedi beg kenak toreh di Jalan TAR masa malam raya tu lah......
Bayangkan la, duit hasil titik peluh kita lesap dlm 1 malam di tgn org yg malas bekerja!!!
Amik hak org lain dgn cara begitu!!
Dalam wallet ada Bonus raya dari Boss, henfon 2 bijik, & sekeping gambar 'kenangan'.....


Tp syukur lah tahun ne giliran Mummy & Daddy saya sambut raya di Tawau....
Mummy balik raya di Tawau 2 tahun sekali.....
Setahun di Tawau, setahun di kampung halamannya di Surabaya....
Itu terpulang pada sy & kakak samada mau join dorang di sana atau beraya berdua saja di Tawau....
Macam tahun lps, sy & kakak ja sambut raya di Tawau,
Mummy & Daddy di Surabaya.....
So, mau masak2 ketupat rendang tu mmg ndak la..
Kami dua round la rumah semua kawan2, kesian....
Tumpang2 makan di rumah org, huhuhuuuu..... 


So, bila tahun ne giliran Mummy raya di Tawau,
kami berusaha utk buat raya tahun ne sgt meriah.....
Kalau Mummy ada, Openhouse itu jadi kewajipan....
Sebelum raya tu, Mummy cakap dia teringin warna tema tahun ne warna PEACH......
Mau pulak pakai Jubah, nda mau pakai kurung......
Sy berusaha utk fulfill keinginan Mummy saya tu..... 


Bila sy smp di Tawau masa raya pertama tu,
sy tidak ada keberanian tuk gtau Mummy yg sy x dapat belikan Jubah Peach yg dia idam2kan tu....
Smp ja rumah, sy pura2 mandi, makan, rehat & tidur....
Langsung sy x buka beg bagasi......
Esok malam nyaa, sy mula buka beg...
Sy bagi2 la apa yg sy beli masa d KL, sebelum kejadian hilang dompet tu.....
Semua nya mekap, gelang, tudung.....
Tp jubah?????? Mummy tunggu2 dgn sabar.......
Sy pun mula buka mulut......


"Mi....... Aku mau gtau sstu, tp janji nda gtau Dadi yaa....."

"Iyaaa.. Janji.... Apa diaa....?"

Masa tu trus mengalir air mata dgn deras....

"Maafkan aku, Mi...... Aku nda dapat belikan Mami Jubah Peach yg Mami pesan tu..... Beg ku kena toreh masa tgh shuping di Jalan TAR malam takbir tu......."

Mami trus peluk sy & usap2 kepala..... Terharu betul masa tu.....

"Ndak palaah....... Jadi IC & kad ATM semua camana??? Kena curik juga??? Yang penting lain kali cuma perlu hati2 kalau di tmpt yg sesak bgtu..... "



Walaupun Mami nda kisah, tp sy rasa kecewa dgn diri sendiri.......
Kecewa sbb nda dpt bagi Mummy apa yg dia mau.....
Malah, Mummy lebih risau lau sy nda belikan Baju Melayu utk Daddy.....
Mummy trus bawak baju melayu daddy utk dicuba.....
Alhamdulillah, muat~.......... 

Bila daddy tanya: "Mana Mummy punya????"

Mummy yg trus potong.......... "Ndak da jubah Peach.... ndak palah... ada juga jubah hitam tu..."

Duuuhhh~......... Buat tahun pertama mereka pakai baju tidak sedondon.... Sediiihhh~.......... :'(


********************

Selama seminggu berada di Tawau, saya asyik memerap di rumah jakk....
Tu pun pakai baju biasa yaa..... Betul2 teda suasana raya......
Dua hari sebelum saya balik p KL, baru la saya keluar rumah,
tu pun sbb p JPN buat IC baru, p Imigresen renew pasport, p JPJ renew lesen............
Pastu ikut kakak p rumah kawannya....
Last skali masa openhouse aritu, sy ikut kawan² Konven sy p beraya....
Tu pun tiga buah rumah jaa....
Rumah si Shazalina, Laila (Len) & Maztura (Muna).....
Malamnya, sahabat² karib saya datang ke rumah : Dayana & Jun~.....
Baru la terasa sikit mood raya.....

Beraya ke rumah Bestfren Kak Nong (Kak Aza) di Taman Muhibbah~.........
Openhouse di rumah Kak Len di Pasir Putih~.....
Terima kasih sbb sudi dtg sahabat2 kesayangan~...... ^____^
Masa openhouse d rumah saya.....
Beraya ke rumah c Shazalina di Semarak.....
Ne masa beraya ke rumah c Muna.......

Masa beraya ke rumah c Baizura........



p/s: Semoga ALLAH bagi balasan setimpal dgn hamba ALLAH tu!! 

*** ALLAH bagi ujian sbb ALLAH sayangkan hamba-Nya......***

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: Countdown ^_^ ::